How To Do a Content Audit – Step-by-Step

bureau_crayon_papierThis is Inflow’s process for doing content audits. It may not be the « best » way to do them every time, but we’ve managed to keep it fairly agile in terms of how you choose to analyze, interpret and make recommendations on the data. The fundamental parts of the process remain about the same across numerous types of websites no matter what their business goals are: Collect all of the content URLs on the site and fetch the data you need about each URL. Then analyze the data and provide recommendations for each content URL. Theoretically it’s simple. In practice, however, it can be a daunting exercise if you don’t have a plan or process in place. By the end of this post we hope you’ll have a good start on both.

Article complet  : ici

Publicités
Cet article, publié dans SEO, est tagué , . Ajoutez ce permalien à vos favoris.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s